Kaszinó nincs letét játék bónusz rulett szabályai

  1. Cadabrus Kaszinó Részletes Leírás A Játékokról és Bónuszokról: Összességében a LiveScore fogadás használatának tapasztalata pozitív, különösen akkor, ha a mobil webhelyre vagy az alkalmazásra költözik.
  2. Thunderstruck 2 Kaszinó Részletes Leírás A Játékokról és Bónuszokról - Több mint 3000 kaszinójátékkal, a Casino Days hihetetlen játékválasztékot kínál.
  3. Tetri Mania Letöltés Ingyen: Minél közelebb van a karácsonyhoz, annál melegebb a jutalom.

Kaszinó nincs letét játék app

Eurojackpot Hogy Kell Játszani
Nos, semmi-kivéve a Bao kaszinót.
Goldbeard Letöltés Ingyen
Állandó slot versenyeket kínál, amelyek több ezer eurót ítélnek oda.
Előre nyomva, a cég novemberben nyitotta meg első kiskereskedelmi bárszék könyvét Coloradóban, majd decemberben Detroitban és Illinoisban.

Bónusz szerencsejáték 3d játékszabály 2024

Poker Játék Szabályok
A CasinoEuro kiváló lehetőség minden online kaszinó rajongó számára.
Puttó Számok Mai Nyerőszámok Mai Friss
Az ingyenes pörgetések, bónuszok, promóciók, csodálatos grafika, animációk, egyiptomi téma stb.
Hot Slot 777 Nyerőgép Játék

2002 – Szikra Ágnes: A kocka el van vetve – tehát ki fog nõni

Wolsky András kiállítása Vadnai Galéria, Budapest szeptember 12 – október 26.

 

Te a piros, mi a zöld függöny mögé állunk, ha jön a boszorkány! – mondták barátaim ovis lányai a minap. Oké – mentem bele a játékba, majd a következõ kételkedõ kérdést hallottam (a saját hangomon): – Miért, szokott jönni a boszorkány? – Persze, játékból! – vágta rá egybõl a kisebbik, hároméves tejfölszõke angyal, és nekem a továbbiakban nem is volt több ellenvetésem.

Melyik az a játék, amiben a festõ rejtõzik el a függöny mögé, hogy elõcsalogassa a (jó?, gonosz?) boszorkányt? Wolsky András az ismeretlennel kockázik, majd a kísérletezõ játék eredményeit festõhengerrel, fatáblán rögzíti.

A véletlen régóta központi témája Wolsky munkáinak – és ezzel felvet néhány kérdést. Mit nevezünk véletlennek? Az általunk eddig nem tudott, nem vélt, nem megmagyarázható jelenségeket? A váratlan, a kiszámíthatatlan eseményeket, amiknek nem ismerjük az okát? Mit jelent ez a mûvészetben és mit az életben?

Wolsky most kiállított geometrikus mûveiben (például A véletlen struktúrája, Akcidenciális geometria) csakúgy, mint a korábbiaknál (Egy napi véletlen) két ellentétes fogalomkört ötvözött: saját maga által meghatározott játékszabályok keretei között (ez a rend, logika, ráció, belátható, megtervezett stb.), többnyire dobókocka segítségével kacérkodik az emberi ráció számára nem belátható véletlennel, ismeretlennel, az idegen világ kiszámíthatatlan részével.

Szellemi, konceptuális természetû munkái a nyolcvanas években erõre kapó magánmitológiák ellenpólusán helyezkednek el: a saját Ego háttérbe szorításáról tanúskodnak, s így olyan szabadságot keresõ magatartást mutatnak, aminek alapvetõen fontos eleme az önkorlátozás. Wolsky az alkotói folyamat egyénen kívül esõ részére irányítja a figyelmet, arra az ismeretlenre, ami akár a mûvész tudatos elhatározásaival ellentétes irányba is terelheti a szellemi gyermeket, ami ,,megfogja a mûvész kezét” abban a megfoghatatlan pillanatban, amikor a mû készen van.

Igen: esetenként, illetve bizonyos fokig a befõtt teszi el a nagymamát – bár a mûvész írja, festi, komponálja alkotását, a kezdeti szándék akaratlan, váratlan (véletlen?) eredményekhez vezethet. A folyamat során a ,,Ki/mi kit/mit alakít?” kérdésre adható válasz nem mindig egyértelmû, valamiféle dialektikus viszonyban, saját törvényszerûségei szerint (is) alakul a mû. Wolsky kijátssza ezt a mûvész és mûve között zajló játékot: matematikai pontossággal különíti el a tudatosan megtervezettet a teljesen (?) véletlen(?)tõl, vagyis azt, amit saját akarata eredményeként értékel (játékszabályok) attól, amit önmagától független, beláthatatlan dologként él meg (kockadobások meghatározatlansága). Ebbõl a szempontból képei az alkotás, a megismerés tudományos önmegismerésének darabjai, melyek – idézõjelbe téve, de nem tagadva a manapság túlbecsült emberi rációt – a személyesen túlira mutatnak. A világ több annál, amit én itt és most látok-tudok-értek. A nézõpont ilyetén kitágításának egyik rokonszenves vonása a benne rejlõ tolerancia és nyitottság. Rámutat arra, hogy több szempont lehetséges: a tudatosított mellett az emocionális, az enyémtõl különbözõ emberi, az emberitõl különbözõ. Az Éntõl való distancia pedig az önazonosság, az identitás forrása lehet.

A véletlen szándékos bevonásával az ember saját önzõ akaratának érvényesítésérõl mond le. Ez a gesztus – mivel a lemondás itt nem egy másik ember javára történik – emlékeztethet minket arra is, hogy az emberi lény (Homo Sapiens / Homo Ludens?), bár a technika fejlõdésével, és kompetenciájának vélt növekedésével ezt hajlamos elfelejteni, a természet szerves része, az univerzumnak (térben és idõben) egyetlen kis pontja. Babits szavaival: ,,Hiszek abban, hogy élni érdemes. Talán nincsen célja és értelme, mert >>cél és értelem<< emberi fogalmak: a világnak nincs rájuk szüksége. A világ több, mint minden emberi; hiszek a világban, mert eszem el nem éri.”*

Valóban: vannak létezõk, fogalmak, amelyek racionális megközelítése talán nem célravezetõ – gondolhatunk itt a ,,Mi az élet (a halál, a világ) értelme, célja?” stb. típusú kérdésekre. Másképpen: a tudományos, a racionális megismerés nem teszi otthonossá a világot, nem ad neki értelmet – az, hogy valami érthetõ, még nem jelenti azt, hogy van valami értelme. (Élesszemû önjelölt nyelvészek ezt elsõ pillantásra megállapíthatják: a szómag elemzése mutatja, hogy a ,,vÉLETlen”-ben jóval több az élet, mint a ,,vÉLT”-ben…)

Kilépni a kauzalitásból – nem elõzmények nélkül való ez a mûvészet terén: Pollock, Tzara, Duchamp, de Vries, Spoerri, John Cage vagy Erdély Miklós szívesen kalandoztak az akcidencia-koincidencia tartományaiban, a dadaizmusnak pedig alapeleme volt az esetlegesség. Mûvészeti elõzmények és párhuzamok mellett Wolsky attitûdje rokonítható a rítust gyakorló ember magatartásával is. Az õsi szertartások, a mitológia szintén az emberi és szellemi szféra kapcsolatát firtatták, sokszor épp azoknak az eseményeknek adtak értelmet, amelyeket ma a ,,véletlen” címkével ellátott zsákba halmozunk.

Wolsky (a humor, a játék, a viccek és rajzfilmek ellenvilágához hasonlóan) a mindennapi élet alapját képezõ, nélkülözhetetlen kauzalitást feledteti el egy pillanatra. A dolgok között lévõ ok-okozati összefüggést rúgja föl: azt a kötõanyagot vonja ki, ami nélkül mint kártyavár hullana szét a magunk köré gondosan felépített rend – a rend, aminek börtönébõl ugyanakkor szabadulni szeretnénk. Leveszi vállunkról a tervezés, a döntés felelõsségét, az anyag determinizmusából egy tisztán szellemi szférába szabadít ki. Szüntelen tenni akarás helyett hagyja megtörténni a dolgokat. Kötöttségek és következmények helyett szabad szárnyalás. Biztonsághoz való ragaszkodás helyett bizonytalan lehetõségek. Ôsi, elvesztett egység, kontra tudományos szétaprózódás. A játék szakrális teret teremt: szimbólumokkal körülhatárolt világa egy értelmes világ illúzióját kelti. Wolsky – saját játéka törvényeinek keretei között – a végtelen, kozmikus szabadsággal szemez, s ez felszabadító és rémületes is egyben: az autonóm személyiség szabad akaratából lemond szabad akaratáról, önfeledten oldódik föl a véletlen végtelenjében, egy olyan világ ismeretlen törvényeinek veti alá magát, ahol talán nincs emberi mértékkel mérhetõ logika. Felnyújtja festõhengert tartó kezét, és komolyan játszik. Komolyan, játszik?

(Írás közben felmerült, hogy – a játék kedvéért – szétdarabolom a szöveget, hogy aztán az olvasó a mozaikdarabkákat összerakhassa, de végül mégis maradt a lineáris verzió…)

* Babits Mihály: Örökkék ég a felhõk mögött. In: Babits Mihály összegyûjtött versei. Szépirodalmi Könyvkiadó, 1963

 

Balkon, 2002/11

 

 

Ágnes Szikra

Wolsky’s exhibition in Gallery Vadnai

The dice is cast

’We’ll hide behind the green curtain and you’ll hide behind the red one if the witch

comes’, my friends’ little daughters said the other day. I agreed to the game but later

found myself asking ‘Why, does the witch usually come?’ ‘Of course, for fun!’, the

younger, three-year old, blond cherub answered and I gave in immediately.

In which game do painters hide away to make (the good or bad) witch appear?

András Wolsky plays dice with the unknown and he records the results of this

experimenting game with a paint roller on wooden boards. Chance (accident) has long

been the central theme of András Wolsky’s works and so he raises several questions.

What is the meaning of chance? Is it all the phenomena which has not been known,

expected and explained so far? Or is it unexpected and unpredictable events whose

causes are unknown? What does it mean in art and in life?

In the currently exhibited works (such as The structure of chance or Accidental

geometry) – just like in earlier ones (e.g. One day’s chance) – Wolsky blends two

opposing spheres of concepts as he uses a dice to flirt with chance incomprehensible

for humans, the unknown, the unpredictable part of the outside world within the

framework of rules defined by him (which is the rational, logical, comprehensible and

planned side of the game).

His intellectual and conceptual works are opposed to the individual mythologies

of the 80s: they reflect the submission of the Ego and in this way a behaviour seeking

freedom based mainly on self-restraint. Wolsky calls attention to a part of the creative

process outside the individual, the unknown, which can even direct the “offspring” into

a direction opposed to the conscious decisions of the artist, and which ties the hands

of the artist in a moment difficult to grab, when the work is ready.

Yes, occasionally or to some extent the tail wags the dog — though it is the artist who

writes, paints or composes his or her work, the initial intention may lead to unexpected

(accidental?) results. During the process the answer to the question of “who/what

creates whom/what?” is not always clear-cut, the work of art also is also formed by its

own rules. Wolsky takes advantage of this game between the artist and his/her art: he

draws an exact distinction between the consciously planned from the completely(?)

accidental(?), that is, the rules of the game, which he considers as the result of his

decision, from the indefinability of throwing dice, which he regards as inconceivable

and independent of him. From this aspect his pictures are examples of research on the

process of creation and self-observation. They do not reject human rationality – so

overrated nowadays – but they put it in inverted commas and they call attention to

something which is beyond the individual. The world is more than one can see,

experience and conceive here and now. Some of the positive features of this wide point

of view are the tolerance and open-mindedness it entails. This draws attention to the

fact that there may be several viewpoints: conscious as well as emotional, human

which is different from mine and one which is beyond human. The distance from the

Ego may be the source of identity.

By intentionally including chance one gives up expressing his/her own selfish will. As

the self-restraint in this case is not for somebody else’s benefit, this gesture reminds

us of the fact that humans (Homo Sapiens, Homo Ludens?) – though they tend to

forget as technology improves and their competence seemingly increases – are an

organic part of Nature and a small particle of the universe in time as well as in space.

As Babits, a great Hungarian poet said: “I am convinced that it is worth living. May be

life has no goal and cause, as goal and cause are human notions: the world does not

need them. The world is more than human, and I believe in the world because I cannot

comprehend it”. And in fact there are phenomena and notions that cannot be

approached rationally – one should just think of questions like “What is the meaning

and aim of life (death, the world)? In other words, scientific and rational knowledge

does not make the world homelike and meaningful – if something is comprehensible,

it does not necessarily have a meaning.

The idea of leaving causality has some antecedents in art: Pollock, Tzara, Duchamp,

de Vries, Spoerri, John Cage or the Hungarian Miklós Erdélyi all liked to roam about in

the fields of accidence and coincidence, while for Dadaism accidence (chance) was

the basic principle. Moreover, Wolsky’s attitude has a lot in common with the behaviour

of an individual practising rites too. Ancient rituals and mythology were also concerned

with the relationship of the human and the spiritual spheres, and often they gave

meaning to events which we label as chance nowadays. Wolsky, just like the world of

humour, playing, jokes and cartoons, makes us forget the causality essential for

everyday life. He disregards the cause and effect relationship of things, the cementing

medium without which the order built carefully around us would collapse like a house

of cards – the order whose prison we would like to leave at the same time. He relieves

us of the responsibility of planning and making a decision and sets us free from the

determinism of the material to escape into a completely spiritual sphere. Instead of

constantly wanting to do something, he just lets things happen. Instead of constraints

and consequences there is free flight. Instead of depending on security there are

uncertain possibilities. As opposed to scientific disintegration there is an ancient, lost

unity. The game creates a sacred place: its world demarcated by symbols creates the

illusion of a meaningful world. Wolsky flirts with limitless and cosmic freedom – within

the limits of the rules of his game – and it is liberating and frightening at the same time:

an autonomous individual gives up his free will voluntarily, he dissolves in the infinity

of chance, he obeys the rules of a world where there may not be human-scale logic.

He lifts up his hand holding a paint roller and plays for real.

(During writing I had the idea of cutting up the text – for the sake of fun – to let the

reader unscramble the bits but then I kept to the linear version.)

 

Balkon – 11 / 2002